About Me

Foto saya
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on it's own wings. Always believe in yourself -- is me.

View This !

Isnin, 11 April 2011

untuk insan bergelar sahabat

assalamualaikum :) 

sebelum korang baca entry nie ,
aku bgtau awal awal entry nie penuh dgan emosi ,
harap maklum .

khas buat insan bergelar sahabat ,
kau kau dan kau ,
semua bergelar sahabat .

mane aku tau ?
tipu lah kan kalau korang kata ade orang yang tak penah ade kawan kann ?
pendiam macam mana pon orang tu , teruk macam mana pon perangai orang , 
at least dia mesti pernah berkawan .
beza nya antara rapat atau tak , baek atau tak baek ,
dia tetap pernah berkawan .

sebab aku percaya zaman 'kera sumbang' dah pupus sekarang nie .

korangg tau tak kenapa penting nyee kawan nie ?
bagi aku lah :

- untuk ajak hang out sama sama
- tmpat nak luah masalah
- share happy together
- kawan study
- motivators 

*okay tuu je dapat aku list buat masa nie*

tapi aku bagi semua yang baek jee kan ?
macam mana kalau kawan tuu menyakitkan kita ?

tipu lah kalau aku cakap ,
aku tak pernah terasa dengan semua kawan aku .
setiap seorang mesti akan ada ,
dari zaman sekolah --> kolej --> and soon kerja .
biasa lah , manusia ada hati , limpa dan jantung 

dan korang sebagai kawan aku pon mesti ade terasa jugak dengan aku .
adat lah ada yang terasa , merasa , pemberi rasa , secukup rasa kann .

sebagai manusia biasa ,
kita semua tak perfect ,
semua buat salah ,
cuma mengaku dgan tak jee .
biasaa lah ego terlebihhh .

most of the time , 
nak jaga hati kawan kawan dari hati sendiri,
terpaksa hipokrit .
yess , i find it the best way .

hipokrit itu perlu ,
takyah laa canang merata korang benci hipokrit bagai ,
hakktuihh ja semua tuu .
sbb korang sendiri pernah jadi hipokrit walaupon korang tak sedar .

bila kawan kawan meyakiti kita ,
apa korang buat ?
aku cuma diam dan akan tunjuk perasaan slow slow samada korang sedar atau tak ,

sebab tuu penting nya cari kawan yang memahami kita and sekepala ,
meskipon dia terasa dengan annoying behaviour kita at least dia tau yang kita memang macam tu .
so, dia tak akan amek kesah sgat .

yang kita pulak , 
kalau dah dapat tgkap member terasa ,
tak reti lagi nak mintak maap ?
kot segan ke apa , mesej pon bolehh ,
chatt kat fb pon bolehh ,
cari alternatives laen .

sebab perkara kecik boleh buat putus kawan ,
kalau bnde besar macam mana pulak ?
musuh ?

come on guys and babes ,
be matured .
semua dah umur 20++ ,
boleh jadi mak n bapak orang dah ,

nie bukan zaman sekolah dulu ,
tak berapa nak matang lagi ,
gado ngan member sbab smbang ngan bf n gf kita ,
terasa sbb kau tarik member baik aku bagai ,
takde dah zaman tuu , 
dah jadi kenangan dah pon .

cara terbaek saling maaf memaafi ,
tak susah ,
kita kan kena memaafkan semua orang sebelum tido kan ?
bukan dengan cara kutuk mengutuk sesama sendiri ,
bukan aku nak kata yang aku tak penah kutuk orang ,
memang aku kawan yang 'BAGOS' kann .
tapi cara nie cuma memburukkan keadaan ,

- batu api 
- penambahan cerita dari si pencerita

pastu mula naek status kat fb lah ,
cerita kat blog lah , 
kann dah teruk .

mostly ayat yang aku dgar dan baca ,
kenapa ckap belakang , kenapa tak ckp depan depan ?

cuba korang fikir ,
dengan update status kat fb korang ckp depan kee ?
dengan update kat blog bagi orang baca pergadohan korang ckap depan ke ?
sama jugakk ,
beza nya , kawan korang kutuk dkat mmbe mmbe ,
korang kutuk dlam blog n fb ,
dari orang taktau korang gadoh ,
habis orang tau ,
lepas tuu mula nak salah kan sesama sendiri ,
tuduh kau nie , kau tu sebar ceritaa bagai .

takde sape nak mengaku kesalahan sendiri ,
tolongg lah muhasabah diri ,
don't point finger on somebody else .


orang sekeliling pulak ,
bila tgok kawan yg dulu baek , 
tetibe tak bertegur ,
they will keep asking why why n why ,

same goes to me , 
ada kawan yang dulu aku baek ,
tak lama lepas tuu saling tak bertegor ,
tak bermakna tak bertegor kami gadoh ,
kami cuma tak bertegor saja ,
there are certain reason from past that make us not good as before .

maybe , kita tak sekepala ,
kau tak paham aku ,
aku tak paham kau ,
bila mula berkawan semua indah , 
bila lama berkawan , semua perangai terbongkar .
mungkin kau tak tahan ngan behaviour aku atau sebaliknya .
paham ?

soo , conclusion nye kat sini ,
just be matured ,
ni tak, gadoh sikit remove friend / block kat fb ,
cerita kat blog , 
blog n fb bukan lah medium untuk gadoh gadoh nie .
habis orang yang takde kene mgne pon kene tempias ,
kesian lah kat mmbe mmbe yang tak de kene mengena nie ,
gadoh dgan orang laen , 
habis org laen pon tak nak bertegur .

kita saudara sesama islam ,
bila kita berkawan kita menjalin kan silaturahim ,
ketahui lah bila kita mutuskan silaturahim itu adalah antara 77 dosa besar ,
dosa yanga da pon tak tertanggung ,
sggup nak tamabah satu dosa besar ?


itu sahaja .



*note : entry nie aku tuju pada semua member aku , tapi yang bukan member pon boleh jugak , 
aku tak perli sapa sapa pon dalam entry nie , apa aku tulis nie random saje , so sapa sapa yang terasa aku mintak ampun , and kat semua member aku mintak maap semua salah aku and kalau bahasa aku kasar sikit dalam entry nie . aku bukan nak kata aku bagos , cuma perasaan ingin meluahkan saja .

- mohon ampun dan maap -



lagu untuk anda anda dan anda !






Tiada ulasan: