About Me

Foto saya
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on it's own wings. Always believe in yourself -- is me.

View This !

Ahad, 27 Mac 2011

semalam betol betol bad day .

assalamualaikum :)

semalam betol betol bad day . 
kenapa tak update semalam jaa kalau cerita semalam ?
sebab semalam bad day . soo aku sgat sgat sedih .
soo , tak boleh and takde mood nak update blog .


first thing first , aku dah set alarm pukul 7.30 pagi 
sebab nak pegi SUAP . 
(SUAP adalah hari sukan kolej aku )
guess what ?
aku bgon awal dari tuu , 
7.15 pagi . (awal sikit jee lah )

tapi , tapi ,
bukan dikejutkan dengan alarm .
dengan almari aku .
HAHA .
pelikk ? yaa , almari aku kejut aku .

dia tumpang tidoq sekali akibat tak laqat berdiri untuk satu jangka masa yang lama .
yaa , almari aku REBAN ! (i mean runtuh )
reban pulakk betol betol tepi aku . 
naseb baek bukan atas aku .
kalau tak kene hempap buat kali ke dua dengan almari yang sama  .

dulu kena hempap ngan almari tuu masa banjir .
sebab banjir jugakk lah almari ak gelong sampai skarang .
tapi kenapa sekarang kau nak reban .
saat ak tak berduit nie haa .
FINE ! merajok dengan kau almari =="

second , lepas mandi , duduk kat depan rage mekap semua .
sedih bila bukak bekas krim , tgok krim habes ,
bukak bedak compact , dah habes .
wuuuuuuuuuuuu ~~ sedih .

time ak kopak nie laa baru korang buat mogok ramai ramai nak habes kan ?
FINEEE ! aku buang korangg teros . merajok =="

third , happy lah skit , 
bila ayahanda n ibunda datang jumpa anak tersayang niee haa .
rindu terubat . sob sob .
niee nak nanges niee ~
dapat lah sikit wang saku . 
boleh enjoy sementara duit pjaman nak masok .

tapi malang , tak berbau busuk ,
errr wangi pon tak .
baru nak terkinja kinja boleh enjoy .
phone yang dibeli dengan hasil titik peluh dicuri .
waaaa~

busuk sguh hati dan tgan yang mencuri . 
pelbagai alasan diberi .
biasalah kan .
pencuri kalau nak dipulangkan barang tak mungkin dia akan curi dari mula kan ?
baeklah aku terima kau ambil phone aku ,
atas kelalaian aku sendiri .

tapi selalai lalai aku , 
kenapa kau nak buat dosa dengan pjang tgan ?
kenapa tak kau pgil aku .
'kak , fon ttgal nie kak '
sebab kau memang dah niat nak amek .
HAHA . baru budak dah pandai pjang tgan .
dah besar nanti jadi apa pulak ?

aku simpati pada ayah n bonda kau .
kesian sebab dapat anak yang tak terdidik macam kau .
sesungguhnya , sejahil jahil manusia , 
takkan taktau halal dan haram ?
nauzubillah .

aku bukan nak mengata ,
aku bukan baek sgat jugak ,
tapi sekurang kurangnya aku tak pjang tgan macam kau .
ak doakan kau dapat petunjuk .

kau pjang tgan kan ?
moga petunjuk yang ALLAH bagi pada kau ,
akan kena pada tgan kau yang pjang tuu .
supaya dapat kau egat , kejahatan apa kau lakukan denga tgan tuu .
AMIN ~

P/S : kelalaian membawa kesedihan . aku dah dapat petunjuk untuk mula berhati hati . kau ? tgu nanti .






Tiada ulasan: