About Me

Foto saya
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on it's own wings. Always believe in yourself -- is me.

View This !

Isnin, 10 Februari 2014

Bodoh Sombong

Assalamualaikum :)

Dalam mode menulis. Dan sedang taip dengan rushing. Sebab waktu kerja tapi lunch hour. heee heee. And the most important part, no one in the office. Heaven.

*kembali formal*

Pernah kenal dengan manusia yang bodoh sombong? berlagak tahu semuanya when totally 'zero'? Tak salah nak tunjuk kepandaian tapi cukup lah sekadar apa yang tahu dan jangan melebih-lebih umpama beyond your imagination. Dah macam riak tahu?

Tak rasa malu bila di cap bodoh sombong? Kantoi bila tak tahu apa apa dari tahu segalanya yang keluar dari mulut sendiri. Kenapa mesti ada orang yang bodoh sombong? Sebab tak boleh tengok orang lebih dari kita. Sepatutnya kita belajar untuk menjadi  seperti orang itu, bukan menjaja diri hebat macam orang tu jugak sedangkan diri sendiri 'nothing'. Come on lah.

Kita yang dengar orang menjaja diri sendiri hebat pun rasa menyampah lebih lagi bila tahu perkara yang sebenarnya. Tahu tak pandangan orang, cara layanan dan orang gelak kita dalam hati bila orang sekeliling tahu kita ni jenis yang 'bodoh sombong'? orang rasa ragu nak percaya setiap kata kita, orang memperlekehkan kebolehan sebenar kita. Dari elok elok kita memang ada kebolehan sendiri langsung orang tak percaya kita ada. Rugi.

Avoid this people. Biar kita belajar dari bawah. jangan takut lakukan kesilapan supaya kita belajar dari kesilapan tersebut untuk menjadi yang terbaik Kesilapan itu bagus untuk perbaiki diri. kesilapan yang buat kita ingat untuk tak ulang kembali *walaupun ada je orang ulang balik*

Sekian,
Wany Pak Det :)






Tiada ulasan: