About Me

Foto saya
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on it's own wings. Always believe in yourself -- is me.

View This !

Rabu, 28 Januari 2015

"Satu Hari" Motivation

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم 

Jari jemari ini sudah mula bersiap-sedia nak meluahkan kata-kata dia papan kekunci setelah sekian lama. Bukan menaip untuk di tatap sebagai perhatian orang lain, tetapi sekadar untuk meluahkan apa yang terbuku. 

Geli pulak baca tulisan sendiri tapi itulah hakikat.

Do you ever had your 'Satu Hari?'

"Satu hari nanti aku nak mengembara satu dunia."
"Satu hari nanti aku nak balas jasa orang tua."
"Satu hari nanti aku nak buktikan pada semua orang aku juga boleh berjaya."
"Satu hari nanti aku nak jadi orang yang terkenal di mata dunia."
and so on ......

I don't know either I really know myself or not. 

Why?

Because I'm not sure what my "Satu Hari" like everyone did.

Bukan tak ada hala tuju hidup, cuma tak pasti apa nak gapai like what I really want most to be my "Satu Hari."

It's like motivation but most of people simply say "Satu Hari" as ambition and never take it so seriously. MOST, please understand the word MOST. Orang yang betul-betul take "Satu Hari" seriously as motivation, they will really achieve that ONE FINE DAY.

Contoh, nak keliling dunia?
Boleh, tapi usaha atau tidak untuk buat jadi kenyataan? atau sekadar pasang angan-angan? Mungkin banyak yang keluarkan alasan, nak keliling dunia nak guna duit banyak, orang kaya boleh la. Nah, sekarang dah ada orang keluarkan tips-tips keliling dunia tak perlu duit yang banyak pun. Segalanya di hujung jari. Google saja lah. Pakai smartphone tapi tak tahu nak aplikasi kan untuk capai "Satu Hari" sendiri, tapi sekadar nak bersosial dalam talian ja. Maka terkuburlah "Satu Hari" anda. 

Come to think of it, macam mana orang lain boleh keluarkan tips untuk "Satu Hari" yang anda nak?
Mungkin ia juga "Satu Hari" mereka, bezanya mereka dah capai tapi anda? 

Inilah perbezaan nya, antara orang yang ambil "Satu Hari" as motivation dan juga as angan-angan mat jenin. 

Orang yang ambil as motivation, will find any way to achieve, orang yang sekadar berangan will give out banyak alasan eventhough orang dah tunjukkan jalan. Got it?

Choose.

To take "Satu Hari" as motivation and reach it,
or
to simply say "Satu hari"meaningless.



Love,
Wany Pak Det :)



P/S : Saya bukan seorang keyboard warrior, dan setiap yang saya tulis berdasarkan pandangan saya sahaja. Well, everybody have their own perception. Thank you.

Tiada ulasan: