About Me

Foto saya
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking, because her trust is not on the branch but on it's own wings. Always believe in yourself -- is me.

View This !

Khamis, 17 Disember 2015

DECEMBER

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


It's been a while. 

Orang paling sendu kat gym pada hari Sabtu sebab Annual Leave dah habis. 
Walimatul urus banyak tak boleh nak hadir diri. 

Maklumlah cikgu yang tak bercuti pada weekend. Ya, saya kerja office tapi saya pilih untuk tidak cuti pada weekend. 
dah kenapa kau?

Hari-hari sendu di gym adalah hari Sabtu Ahad. Ya. Ya. Ya. Sebab Sabtu Ahad hari orang berjalan. Ke sana Ke mari. 
Cikgu tak suka berjalan dalam kesesakan orang maka weekdays is a better holiday for me :')

Sebab tu Annual Leave dah habis, sebab on December it is always a school holiday which equally to 'orang-banyak-pergi-holiday and mana mana there was segerombolan manuusia. bahahaha! habiskan Annual Leave awal awal before school holiday. Lepas tu jadi orang tersendu sebab jemputan Walimatul urus kengkawan banyak. baru nak sedar diri, umur macam ni semua kawan kawan pakat tukar status. 
Lepas tu kena bahan balik "Bangla pun cuti" , I was llike " Ya. Ya. Akulah bangla kat gym tu, sebab tu aku tak cuti. Pffft! "

" Working hard for something we don't care about is called stress. Working hard for something we love is called passion. "

Bila kerja depan dengan ramaiiiiii orang ni, kau macam akan terfemes kejap. Bila pegi mana-mana orang tegur, lepastu kau macam ter'kenal' orang itu orang ini. 
Mostly, member gym adalah kalangan tauke tauke kedai. Maksud aku gym aku kerja ni lah. gym lain manalah aku tahu. 
Kedai makan lah, salon lah, kedai tudung lah, bridal lah, wedding planner lah, along pun ada. and so on, so on. 
So, bila kau walk in kedai diorang, be like, 
"eh hai, u punya kedai ke?" " ya, ya, have a seat "

So, sebab aku kerja gym yang attach dengan playground (which they don't know playground dengan gym is the same company), bila tolong cover staff jadi cashier, dorang akan tertanya-tanya, " eh, you kerja apa sebenarnya? " and me be like  " :) "

 You can load me with any work, as long as I could do, I'll do it. 
InsyaAllah. 
So, the topic was December. December yang full with tons of work. Walimatul urus. Holiday people. 
Bye!

Tiada ulasan: